Tweet Tweet

Followers

Search This Blog

Wednesday, August 24, 2011

Permata Biru



Kisah cinta tiga segi yang akhirnya menjadi satu tragedi.
3 orang sahabat tidak menyangka akan terikat di dalam sebuah kisah cinta tiga segi.

Fendy(TUAH), Fairuz(AMEERAH), dan Fitri(AMEZY) merupakan sahabat yang setia ketika mereka kecil lagi, tapi siapa dapat menyangka, dalam menjalani kehidupan seharian mereka untuk membesar, mula terjalin rasa cinta antara satu sama lain. Fendy, seorang jejaka tampan di gilai ramai gadis. Juga mempunyai sikap berbudi bicara dan rendah diri walaupun dia seorang yang berada. Manakala Fitri pula juga mempunyai kriteria idaman setiap wanita. Pandai berkata-kata, berketerampilan bergaya dan pandai menjaga setiap hati insan yang di kenali. Tidak lupa pada Fairuz, seorang gadis peramah, baik hati dan sentiasa menolong sahabat-sahabatnya ketika waktu susah namun senang. Fairuz sering kali bergantung kepada dua sahabatnya kerana takut akan kehilangan persahabatan yang telah lama terjalin.

Kisah percintaan mereka terungkap apabila mereka bertiga menyambung pelajaran ke institusi yang sama. Pada ketika itu, Fitri dan Fendy mula mengejar cinta yang selama ini di cari. Fairuz terlekat di antara dua pilihan, tidak tahu mana hatinya terpaut. Pertelingkahan berlaku antara ketiga-tiga sahabat bagi merebut gadis idaman mereka. Persahabatan yang telah lama terjalin mula retak. Fairuz merasakan dirinya punca segalanya. Fairuz mula mengelak Fendy dan Fitri kerana tidak mahu lagi pertelingkahan berlaku antara mereka. Akan tetapi dalam diam, Fairuz sebenarnya menyimpan perasaan terhadap salah sorang dari mereka. Namun, nasib malang menimpa Fairuz dan dia terlantar di hospital untuk berbulan-bulan.

Sedih dengan kemalangan yang menimpa diri Fairuz, Fendy dan Fitri cuba sedanya upaya untuk berada di sisi Fairuz. Tidak pernah lekang mereka berdua berkunjung ke hospital dengan harapan Fairuz akan sedar. Pada ketika itu juga, Faizah, seorang gadis menawan cuba menggoda mereka berdua dengan agendanya yang tersendiri ingin me
miliki jejaka yang tampan dan bergaya. Hanya kerana ingin status di tempat yang baru dan tidak mahu digelar gadis kampung.
Cemburu menguasai diri Faizah melihat keakraban yang ada antara Fairuz, Fendy dan Fitri. Dalam dirinya hanya tahu, dia hendak meretakkan hubungan mereka.

Dapatkah Fitri dan Fendy mengejar cinta mereka? Adakah Faizah akan menjadi pemusnah segalanya? Sedarkah Fairuz dari tidurnya?

Semuanya terjawab dalam novel, Permata Biru. Nantikan penerbitannya tahun hadapan :D





2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. tahun depan ?
    kahkahkahkah !!!!!!

    taniah meeroz !! walau pun sinopsis ni pendek, tapi best. alaaa, macam tak puas baca =.=

    ReplyDelete