Tweet Tweet

Followers

Search This Blog

Saturday, August 27, 2011

It's RAYA !

Hari yang di nanti nantikan tidak lama lagi akan muncul. Hah, macam mana? Baju raya dah ada belum? Balik kampung tak raya tahun ni? Baju raya warna apa? Tapi yang paling penting la, puasa korang penuh ke tak? Mana-mana yang puasa penuh tu, alhamdulillah korang dapat selesaikan ibadat wajib korang. Kepada yang tak penuh tu, nanti jangan lupa ganti pula. Nanti berganda pulak korang punya gantian. Tak pasal pasal.

Harap tahun ni membawa perubahan terhadap diri masing masing. Yang buruk ke baik, dan yang baik tu kepada yang lebih baik. Alang alang nak dekat habis puasa ni, tingkatkan lah lagi amalam yang ada sebelum bulan yang mulia, Bulan Ramadhan ini berakhir. Tak tentu lagi kita akan bertemu bulan ni tahun hadapan. Mana tahu kalau ajal tiba. Wallahuwa'lam. Kita hanya mampu berdoa untuk kesejahteraan hidup kita.

Apa apa pun, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin kepada semua rakan rakan saya di luar sana. Yang mengenali diri ini ataupun tidak. Saya memohon maaf sekiranya pernah terlanjur kata, terkasar budi bahasa, dan macam macam lagi perkara negatif lah. Saya menyusun sepuluh jari memohon maaf kepada semua.

Raya kali ni, mari sama sama kita saling bermaaf-maafan antara satu sama lain. Tak elok kita berdendam lama lama ni. Nanti makan diri. Sendiri juga yang sakit. Mana yang berjauhan tu, Facebook ada, Twitter pun ada, kirim la salam kepada mereka dan memohon maaf. Mana yang dekat tu, lagi elok bersemuka dengan mereka dan meminta maaf. Kan ada yang mengatakan dari tangan terus ke hati. Macam post saya yang lepas juga, face to face to lebih baik, kita bersemuka lebih afdal. Interpersonal Communication ya ! HAHA ! :D

Ada lagi nak cerita sikit ni. Time raya ni, biasa lah dah habis puasa bukan? Rambang mata bukan tengok makanan yang ada? Jangan gelojoh pergi makan semua pula. Nanti perut kita terkejut. Al-maklum lah, kita berpuasa sebulan, perut pun jarang jarang proses makanan. Jadi bila nak makan tu, ala kadar ambil. Banyak lagi tempat nak pergi jalan jalan nanti kan untuk beraya? Makan sikit sikit pun cukup. Silap hari bulan kalau makan banyak tak bernafas di buatnya korang nanti. Kan dah sakit masa first day of raya. Tak best la kan?
Jadi, kita berpada-pada masa raya nanti :)

p/s: mana yang nak main mercun tu berhati-hati, nanti putus jari :P

SELAMAT HARI RAYA !
Gambar Kelas :P

No comments:

Post a Comment