Tweet Tweet

Followers

Search This Blog

Sunday, November 27, 2011

Kita telah cuba...

Mungkin belum masanya lagi untuk kita sampai ke Olimpik. Tidak mengapa, sekurang kurangnya kita telah mencuba. Bak kata omputeh, milestones tu ada. Mungkin kali ini kita tidak dapat naik ke peringkat seterusnya, tidak mengapa. Ada lagi peluang akan datang, yang penting kita bersedia.

Saya berbangga dengan Harimau Muda yang telah beraksi dengan baik. Macam saya kata tadi la, bukan rezeki lagi nak jejak Olimpik. Tidak mengapa Harimau Muda. Piala sukan SEA dalam genggaman kita lagi, jadikan ia sebagai satu dorongan untuk memperbaiki apa yang perlu. Harimau Muda sentiasa di hati !

Ini pula kepada penyokong Malaysia di luar sana. Saya agak terkilan melihat ada yang meninggalkan stadium sebelum permainan tamat. Pada pandangan saya, tidak sepatutnya lakukan begitu, sokonglah Harimau Muda hingga masa penghabisan, itu baru saya dapat kira sebagai penyokong Malaysia sejati. Ingatlah, adat permainan menang dan kalah itu. Jangan la kutuk mereka. Mereka telah lakukan yang terbaik. Kita sepatutnya memberi sokongan yang konsisten kepada mereka. Jangan kritik mereka. Sokong sokong dan teruskan sokongan. Kalau kejap nak sokong, kejap nak kutuk. Baik tak payah jadi penyokong je la eh :)

Apa apapun, Harimau Muda, anda telah lakukan yang terbaik :) InsyaALLAH kita akan ada peluang lagi.

Ini sahabat saya Hazim Shauki. Semangat tak dia? HAHA!
*credits to you Hazim for making me still semangat :D

2 comments:

  1. betul
    janganlah bila menang mereka diangkat2. bila kalah pula dihambat2 kembali.
    haih lumrah majorti rkyat kita.

    :)

    ReplyDelete
  2. @ayuyuu: tahui tak pa. Bukannya mereka main dengan terlalu leka. Diaorg telah laukan yang terbaik untuk mengekalkan perlawanan itu. Macam kata la, bukan rezeki. Takpe, masih ada peluang untuk perbaiki. Perlawanan bola bukan sampai sini sja.

    ReplyDelete