Tweet Tweet

Followers

Search This Blog

Thursday, February 2, 2012

Tidak Bertimbang Rasa


Apa yang korang rasa atau fikirkan tentang gambar di atas? Marah? Geram? Pelik? Tapi pada saya pemandu mercedes ini sangat tidak bertimbang rasa.

Memang sudah ternyata yang pihak kompleks ni dah letak kon dekat tempat berkenaan untuk pemandu pemandu OKU, kalau korang perasan dekat parking tu, dia park dekat kawansan OKU. Yang tak pahamnya, PA dah announce lebih kurang 3 kali, pemandunya tak datang datang pun. Agaknya pemandu ni tak da otak la kot. Ke dia memang OKU?

Tidak sama sekali. Sebab, pemandu kereta ni siap keluar dari kereta dia untuk alihkan kon yang menghalang parking tersebut. Astaga, bodoh betul manusia ni. Dan yang paling tak tahan, mamat yang drive kereta ni, bila dah parking dan kelaur dari kereta, siap boleh cakap dengan telefon sambil gelak mcm *oink oink* Terencat la kot tu.

Memang tidak bertimbang rasa sungguh. Agaknya dia ni perlu masuk sekolah balik untuk belajar subjek sivik.  Kene basuh kepala dia dengan clorox bagi bersih baru dia paham maksud bertimbang rasa. Saya betul betul tak paham dengan manusia manusia macam ini. hanya tahu nak menyusahkan orang. Kalau dia boleh buat macam ni untu parking, tak tahu ape lagi yang dia akan buat kalau di luar sana. Samseng jalanan la kot.

Harapkan je pakai kereta besar dan mewah, tapi otak dan perasaan timbang rasa dia ntah mana dia dah campak. Hampeh !

2 comments:

  1. kot2 la org kaya 2 dah lumpuh dr kaki die..heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak lumpun pun, dia siap keluar dari kereta dia gelak2.. Jalan pun steady je tgk. tak da OKU pape.

      Delete