Tweet Tweet

Followers

Search This Blog

Tuesday, January 10, 2012

Adam Adli Digantung 3 Semester

Selepas melihat video yang di publish di youtube. Ini pandangan saya la ye, Adam Adli menunjukkan dia tu angkuh. Maaflah ye Adam, saya tahu anda ingin memperjuangkan kebebasan akademik untuk mahasiswa di negara, akan tetapi, cara awak tu tidak kene.

Pada saya la kan, memang betul apa yang di katakan dalam video Anwar Hadi, kalau nak berDEMO sangat dan ingin menghantarkan memorandum mengenai kebebasan akademik tu, buat la waktu siang, ini tidak, pergi tengah tengah malam buta, lepas tu jerit-jerit, terpekik-pekik, untuk apa? Apa yang anda dapat? Dapat hantar memorandum yang anda inginkan tu ke?

Sebagai mahasiswa, otak anda letak di mana? Di lutut ke? Cuba la awak fikirkan, pejabat tu buka pukul berapa? Hari apa dia beroperasi? Agak bodoh la saya katakan anda sebagai mahasiswa. Dan kalau setakat nak MENCAPUB (Mencari Publisiti Murahan), tak perlu la kot. Bende boleh buat secara baik, tapi awak tu yang tak da otak sangat pergi buat macam tu kenape? itu yang saya katakan, otak letak dekat mana.

Dan maaflah ye Adam Adli, awak tidak kasihankan ibu bapa awak ke? Diaorg telah banyak berhabis bagi awak masuk universiti untuk belajar, tapi awak? Menghabiskan duit mereka dengan melakukan semua ini? Pelik, sangat pelik. Sayang tak kepada ibu bapa awak wahai Adam Adli?

Wahai Adam Adl, fikir fikirkan lah, awak tu seorang pelajar. Tak perlu lah nak sibuk dengan politik, belajar tak sampai mana, ntah dapat kerja ke tak dah sibuk nak berpolitik. Memang kalau diikutkan tidak menggunakan akal yang dikurniakan.

Ini pandangan saya, mungkin ada yang tidak setuju dan mungkin ada yang setuju. Salah silap dalam bahasa harap di maafi. Sebab dah terlampau bengang tengok video dia yang berlagak poyo hebat sangat tu !


Ini video ulasan dari Anwar Hadi (click nama dia untuk ke account youtube beliau)

Kalau korang nak tahu lebih lanjut, check this link out ---> Adam Adli Akan Dibuang U

Adam Adli, you're just a jerk who hasn't even finish his studies and sibuk nak tunjuk hebat. Memalukan mahasiswa je. Kbye.


3 comments:

  1. i have no reason to disagree with this.
    kenapa perlu berpolitik kalau pelajaran ntah ke mana?
    last-last, yang dikejar takdapat, yang dikendong berciciran.
    sila berfikir pakai otak di kepala bukan pakai kepala lutut.

    sorry,
    agak emo di sini tapi saya suka apa awak tulis.
    :)

    ReplyDelete
  2. Roseq: thank you. And I agree with you point there. Pelajaran itu penting untuk memberi ilmu kepada seseorang dan seseorang itu akan lebih memahami keadaan sekeliling

    ReplyDelete
  3. Nice entry. Ryan jugak pernah buat kes mcm nih , tp kitorang consult dgn HEP kolej dulu, kiorang pon maki HEP cukup2, tapi dorang ok, terima seadanya. Oh ya,jemput visit blog saya : http://imjohorean.blogspot.com/, tp sorry larr, baru start blogging, jgn mara, belom banyak entry lg! Blog pon asal pasang siap jek, nme pon blom set....

    ReplyDelete