Tweet Tweet

Followers

Search This Blog

Thursday, January 26, 2012

Perkenalan Kepada

Salam kepada bloggers dan juga blog followers saya.

Sihat semua? Alhamdulillah kalau sihat. Entry kali ini mengisahkan kembali mengenai blog saya ini. Saya rasa macam lama tak post entry dalam blog, itu saya terfikir nak menulis. Kepada followers lama saya, mungkin korang sudah melihat perkembangan blog saya ini. Kepada mereka yang baru saja baru mengikut blog saya yang tidak seberapa ini. Ini kisahnya.

Pada dulu kalanya, blog saya ini tempat luahan hati saya. Saya bercerita apa yang terjadi dalam kehidupan saya seharian. Entry entry lama masih ada lagi. Kalau tergerak hati untuk membuka kisah kisah lama, di persilakan, tapi habis baca yang ni dulu la. Hehe. Bila saya lihat balik memang kelakar zaman jahiliah mengenai blog ni. Makin lama saya makin lupa untuk masukkan entry baru. Itu ada kalanya dalam setahun tu, beberapa entry saja yang ada.

Bertahun sudah berlalu, muncul ke tahun 2011. Saya mula giat balik dalam blogging. Blog saya di baik pulih rupanya oleh sahabat karib saya Amezy Syafie. Saya kembali aktif menulis entry ini apabila mendapat inspirasi dari rakan sekampus dengan saya Shahril Fawzy. Melihat entry dia, saya rasa teruja untuk menulis kembali. Sejak itu, saya bertukar cara penulisan. Dari menulis entry yang hanya luahan hati yang tidak ada apa apa impak kepada orang sekaliling saya, saya bertukar persepsi untuk menulis perkara perkara yang memberi impak terhadap orang di luar sana.

Entry entry sekarang, banyak mengisahkan perkara yang ada kene mengene dengan orang di luar. Saya rasa ia lebih berbaloi untuk melakukan sedemikian daripada cerita kosong. Sebab tu ada kala macam saya lama tidak memasukkan entry yang baru. Sebab saya lebih suka mencari bahan bahan yang boleh anda semua baca.

Jadi, itu adalah serba sedikit mengenai blog saya ini. Saya suka keep things simple dan mudah di paham oleh orang ramai. baru menarik jadinya. Mutu lebih penting dari kuantiti yang ada. :)

No comments:

Post a Comment